HageLille

Heisann! Her er bloggen min og den vil handle om hagen vår
og stort og smått vi prøver oss på her.
Vi kan ingenting om hage så vi gjør antagelig mye rart for deg
som er dreven hage-eier, men alt har jo en start, ikke sant? :o)



fredag 17. mai 2013

Satt ut minidrivhuset mitt

Omsider, på selve nasjonaldagen, fikk jeg satt ut det lille drivhuset mitt. Inni der står det nå 4 tomatplanter, så 1 squashplante, en potte det skulle kommet opp en squashplante i og to potter jeg sådde paprikafrø i i går og nederst et brett med erteblomster. Så får jeg se da, om det blir alt for varmt inni der eller om det går bra.


Det veier jo så lite at jeg er redd det skal blåse overende når det kommer noen kraftige vindkast, men det sto greit i fjor sommer så da berger det vel i år også håper jeg. Har lagt noen store steiner i bunnen da.


En av tomatplantene, sådde dem alt for seint så om de rekker å bli modne vil tiden vise...


Sånn ser det ut med dørene lukket, legger stein foran så de ikke skal blåse opp. Noen hadde fått den glitrende ideen å legge en ganske tung treplate på toppen av drivhuset mens det sto inne i stallen i vinter, antagelig for å bruke den til å legge ting på. Da jeg løftet den bort fant jeg ut at det var en særdeles dårlig ide... Det hadde nemlig ført til at plasten i lokket hadde løsnet i begge kortsidene og i bakkant! Men jeg fikk lirket den tilbake på plass igjen heldigvis. Til vinteren skal det stå i Hagerommet mitt i stallen og ikke der det sto sist vinter...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar