HageLille

Heisann! Her er bloggen min og den vil handle om hagen vår
og stort og smått vi prøver oss på her.
Vi kan ingenting om hage så vi gjør antagelig mye rart for deg
som er dreven hage-eier, men alt har jo en start, ikke sant? :o)



søndag 19. mai 2013

Plantetrapp - selvlaget!

Hah! I helgen har jeg virkelig slått meg løs og lekt snekker. Vi skulle kvitte oss med en gammel køyeseng og jeg tenkte at den måtte jo kunne brukes til noe! Og som tenkt så gjort! Det ble ikke tatt noen bilder underveis dessverre, men her er det det ferdige resultatet:


En plantetrapp! Veldig enkel og når jeg hadde fått kappet til alle 10 delene (med håndsag!) gikk det på noen minutter å montere den. Jeg synes den ble fin jeg. :o) Må ha noen småplanter til på den da, foreløbig er det jo bare en lykkekløver og en nyinnkjøpt og ompottet persilleplante fra Kiwi der.


Omsider fikk jeg også rotet meg til å lage det bønnebedet jeg har tenkt på en stund, måtte først kle igjen et åpent "gjerde" slik at ikke all jorda bare forsvant ut i den gamle heste-trøa bak (her brukte jeg de gamle sengebunnene fra køyesenga! Gjenbruk er en lur ting!) og deretter måtte jeg hente et par gode trillebårlass med hestskitjord fra en gammel gjødseldunge.


Nå er det sådd bønner bortover her så nå håper jeg på en fin liten bønneavling utpå ettersommeren, det blir spennende! Hadde et par planter i fjor og det ble faktisk bønner på dem så derfor ville jeg prøve litt mer i år, men det er ikke mange plantene som kommer her heller da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar