HageLille

Heisann! Her er bloggen min og den vil handle om hagen vår
og stort og smått vi prøver oss på her.
Vi kan ingenting om hage så vi gjør antagelig mye rart for deg
som er dreven hage-eier, men alt har jo en start, ikke sant? :o)



mandag 20. mai 2013

Nytt blomsterbed

I dag har jeg puslet litt i hagen i godværet og flyttet to pallekarmer og laget en høy tomatkasse:


Når plantene kommer på plass skal jeg feste noe netting rundt ellers tar skjærene de eventuelle tomatene som kommer og så må jeg vel ha noe plast rundt nettingen så det skal bli godt og varmt til plantene. Mens jeg holdt på med dette fant jeg ut at det hadde vært koselig med noen planter der den ene pallekarmen hadde stått, jeg tenkte først på en liten busk eller noe, men da jeg var på gartneriet endte jeg opp med noen steinbedsplanter, en salvie og en duftnellik...


Lille Gubben ga meg ubegrenset lov til å grave opp (!) de gamle mursteinene som tidligere har vært brukt som kantstein rundt et annet blomsterbed og jeg skred til verket og gravde frem en drøss sten som var begravd delvis under jord, men mest under mose. Jeg var veldig fornøyd med bedet etterpå, men det trengs flere planter ser jeg.


Nye hansker! Jeg elsker alt som er rødt med hvite prikker og da jeg fant disse hanskene og attpåtil i 3-pk så var det bare å handle! Fiiiineste hanskene!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar