HageLille

Heisann! Her er bloggen min og den vil handle om hagen vår
og stort og smått vi prøver oss på her.
Vi kan ingenting om hage så vi gjør antagelig mye rart for deg
som er dreven hage-eier, men alt har jo en start, ikke sant? :o)



søndag 16. juni 2013

Syrinen blomstrer

Syrinen var bare noen kvister som knapt nok hadde 3-4-5 blomsterdusker da jeg kom i hus for 8 somre siden, jeg har prøvd etter beste evne å gi den litt omsorg, klipping og gjødsel og sånt og nå ser den sånn ut:


I år har den mer blomster enn den noensinne har hatt! Et flott syn synes jeg. Og et aldri så lite nærbilde kan jeg vel koste på den også:


Gressløken blomstrer til stor glede for insektene! Vakker den også.


Rododendronen fikk ny plass i dag, den sturet fælt der den sto, antagelig tok den digre grana for mye av vannet slik at det ble for lite på rododendronene. Vi krysser fingrene for at den vil trives bedre her.


Tatarleddveden ved trappa blomstrer så det er en fryd!


Et aldri så lite nærbilde av den også:


Satte ned en stikling av den for en drøy uke siden og den strutter og er stram og fin i stilken, jeg håper det betyr at den roter seg og vil trives der på den andre siden av trappa.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar